zondag 14 augustus 2011

Plenty

 Ik probeer me tegenwoordig in te houden met het kopen van kookboeken; de boekenkast puilt al behoorlijk uit, dus ik moet een beetje kritisch blijven op mijn aankopen. Toch kon ik dit kookboek niet laten liggen en wilde ik ook zeker niet wachten tot het wat goedkoper zou worden. Ik las al in één van de kooktijdschriften die ik lees over dit boek en het leek een boek op mijn lijf geschreven. Alhoewel het strikt genomen geen vegetarisch kookboek is, de schrijver eet en bereid zelf gewoon vlees en vis, vind je in dit boek alleen maar recepten waarin geen vlees of vis voorkomt. Nu eet ik graag vegetarisch, onder andere omdat ik dol ben op groente en ik liever alleen vlees eet als dat ook echt van goede kwaliteit is en iets wezenlijks toevoegt. De schrijver van dit kookboek lijkt dat te begrijpen. Alles is licht en met heel veel smaak en grijpt vaak terug op het Meditterane, maar dan niet dat saaie eten wat wij Italiaans noemen, maar originele gerechten uit de gehele streek. De schrijver heeft verschillende restaurants en cateringbedrijven in Londen, als ik daar nou nog eens naar toe zou kunnen... Nu doe ik het maar met me vergapen aan zijn kookboek en zijn blog.

Meteen in de eerste week maakte ik al drie verschillende gerechten uit het boek. Maandag maakte ik de Chinese tofu met twee soorten peper. Een heerlijk gerecht, maar wel heel erg heet! Misschien de volgende keer toch een pepertje minder, hoewel de smaak wel heel goed in balans was.

 Woensdag maakte ik deze Maleisische Mee Goreng met eiernoedels, babypaksoi, tofu en meer lekkers. Het bleek de ideale bodem voor de hardloopwedstrijd die we 's avonds liepen.

 En gisteren maakte ik deze heerlijke linzensalade met gedroogde tomaatjes en gorgonzola.
Ik kan niet wachten nog meer recepten uit te gaan proberen! Ik kan er nog geen genoeg van krijgen.

Geen opmerkingen: